Logeren bij indianen + Cotapaxi - Reisverslag uit Baños, Ecuador van Babsie71 - WaarBenJij.nu Logeren bij indianen + Cotapaxi - Reisverslag uit Baños, Ecuador van Babsie71 - WaarBenJij.nu

Logeren bij indianen + Cotapaxi

Door: Babsie

20 September 2013 | Ecuador, Baños

Hola a todos in Belgica!

nu in Banos in het hotel Floresta 9u15 - echt een luxereis wat hotels en overnachtingen betreft - het zijn elke keer leuke gezellige propere plekjes - anders gewend op andere reizen....

vervolg na El Angel
De volgende ochtend uitgeslapen, uitgebeid ontbeten en gelezen en reisdagboek bij geschreven aan het zwembad in het gezelschap van Colibries en Caracaras - na de lunch naar Otavalo waar we met klein busje tot bij onze runa tupari familie worden gebracht waar we die namiddag en nacht zullen blijven en helpen met het dagelijkse leven bij een indiaanse familie in Santa Barbara....
Sayani en Apauki, de 2 kinderen en een neefje Luis wachten ons op - mama is op het veld aan het werk - mijn spaans weer boven gehaald en op weg door de velden naar mama - kleine wandeling door het dorpje en dan begint de voorbereiding voor het avondeten waar wij hulpkok zijn in de kleine gezellige keuken - menu del dia maissoep quinoa met groentjes rode koolsla meloensap alles vers uit de tuin- mijn 3 reisgenoten en ik volgen vanop het binnenplaatsje het leven- koeien van het veld-was doen-alles door de kinderen- gezellig avondeten en om 20.u worden we naar bed gestuurd - volgende ochtend 4uur gewekt door k..tbeest senor de haan en dan gaat alles snel- heerlijk ontbijtje met vers fruit verse aardbijenconfituur en braambessensap alles opnieuw uit de tuin met warme melk vers van de koe - busje pikt ons - Otavalo op onze grote bus en op weg naar de Cotapaxi vulkaan die we zullen beklimmen tot de refuge

Cotapaxi - +5800m hoge vulkaan
Onderweg klimmen we langzaam met verschillende stops om aan de ijle lucht te kunnen wennen - gids opgepikt om de klim te doen tot de refuge op 4832m - cocathee onderweg - warm ingepakt met dikke fleece, windstopper want het hagelt, muts en mijn nieuwe alpacasjaal, watervoorraad, krachtvoer banaantjes, noten en chocolade om boven energie bij te vullen en lolly voor de eventuele duizeligheid onderweg - een lange slalommende weg naar boven - op eigen tempo - gids vooraan en achteraan - klimmen en ademen - bij elke stop drinken en genieten van het zicht dat beperkt wordt door de hagel - bijna gaat het mis door onderweg een klein stukje chocola in mijn mond te steken - duizelig, misselijk maar de lolly brengt redding en ik haal de refuge - te moe om te genieten van de overwinning en bijtanken met water en krachtvoer in de refuge - helemaal bijgekomen naar buiten om de vulkaan te bekijken met de prachtige kleuren van de mineralen - fotos gemaakt en de korte stijle weg terug naar de bus

Onderweg naar het hotel ligt iedereen knock-out te maffen - die avond logeren we in het historische Hacienda Cienega - prachtig hotel met antieke meubelen - met historische spoken
Douche in - mailtjes lezen en dan apero canellassie van locale rietsuikerstooksel in 1 van de salons waar Nella ons de spoken voorstelt en waar we ze eventueel deze nacht kunnen tegenkomen - diner met live muziek en doodop in bed maar de darmen spelen mij parten en ik slaap nauwelijks - geen spoken om mij gezelschap te houden helaas....

Gisteren ochtend weer vroeg 7u30 vertrokken in de hacienda naar de locale beestenmarkt en groentenmarkt in Saquisili - nog een paar keer gestopt in leuke dorpjes - voorbij Banos weer een goede conditietraining gehad met de daling naar de grootste waterval van Ecuador in het nevelwoud El Pailon - +- 700m dalen en uiteraard daarna weer naar boven - een vers geroosterde forel wacht op mij als lunch met papas fritas - maar mijn darmen spelen weer op - gisterenavond gevast en vroeg onder de wol met een lichte slaappil - helemaal uitgerust nu en klaar voor de sjopping in Banos! deze namiddag ecuadoriaanse sauna geboekt.... benieuwd wat dat inhoud....

hasta luego amigos!!!!

• 20 September 2013 - 19:08

Mama:

ai, ai wat is dat met die darmen! door het eten? of door de inspanningen? hopelijk gaat het snel weer beter.
    Hier alles ok - wordt dit weekend een beetje beter weer, weer 20 graden beloven ze en een beetje zon. Zal goed zijn, ben dat slechte weer allang beu.

De poes komt nu eindelijk af en toe eens een keertje over mij lopen, en ik mag ze al eens strelen, was niet het geval daarvoor.
    Verder geen nieuwtjes van mijn kant. Beetje saai, vanaf volgende week weer helpen bij de Bourla, zal beter zijn.

dikke kus en voorzichtig nog!
    ikke

• 22 September 2013 - 22:58

Ingrid:

Amai, Barbara, wat een "bezigheid" daar , zeg !!!! Oef ! Ik word al moe als ik dat allemaal lees...ha ha ! Hoop dat de ecuatoriaanse sauna fijn en ontspannend was. Want af en toe eens niets doen, is ook wel belangrijk op vakantie, niet ? Dikke kus en hoop dat die darmpjes van jou je wat gerust laten....Groetjes ook van Ruby !